こだわりの詰まった明太子のり
SUKEDACHIDESIGN was in charge of redesigning the Fukuya Mentaiko Nori package. When I heard the story at the orientation, I learned that it was a very particular product.
For example, in addition to the spiciness of mentaiko, this product includes soup stock made by carefully cooking shrimp, bonito, kelp, shiitake mushrooms, and chin (flying fish). Also, using two kinds of seaweed that grilled seaweed with a firm texture, and raw seaweed with a rich flavor from the Ariake Sea. It is a unique product that is different from general Tsukudani.
SUKEDACHIDESIGN made these features into pictograms and designed them with a logotype that imaged Tsukudani, and redesigned the product package with a new presence.
*tsukudani: food boiled in soy sauce
味の明太子ふくやの明太子のりパッケージのリデザインを担当しました。オリエンテーションでお話しをお聞きした時、とてもこだわりの詰まった商品だと知りました。例えば、味の明太子のアクセントとなる辛さの他に、海老、かつお、昆布、椎茸、あご(飛び魚)をじっくり炊き上げた出汁を使用し、さらにしっかりとした食感の焼き海苔と風味豊かな生海苔の2種の有明海産海苔を使用しているなど、一般的な佃煮とは異なる商品ならではの個性を感じました。
それらの特徴をピクトグラムにし、佃煮をイメージしたロゴタイプとともに設計し新たな存在感のある商品パッケージへリデザインしました。
Credit /
Client: Fukuya Co.,Ltd
Art Direction: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)