食材と相性の良い、味のめんたいマヨ。
SUKEDACHI DESIGN was in charge of redesigning Fukuya’s “Aji no Mentai Mayo”. Compared to previous products, the mellowness has been maintained and the balance of acidity and spiciness has been renewed to an exquisite taste. I thought that even if Many people knew the existence of a product called Mentai Mayo, there were only a few people who could imagine what kind of ingredients and dishes could be used. Especially for those who don’t usually use Mentai Mayo, I wanted to convey that it can be used for various ingredients and dishes because it has a delicious and spicy taste.
Therefore, SUKEDACHI DESIGN made the ingredients that go well with Mentai Mayo into icons and designed the package with a logotype that impresses the mayonnaise. This product is a versatile “Aji no Mentai Mayo” that can be used for salads, sautéed ingredients, and baked in the oven as a spicy sauce.
ふくやの「味のめんたいマヨ」のリデザインを担当しました。今までの商品と比べ、まろやかさはそのままに酸味と辛みのバランスが絶妙な味わいにリニューアルしました。私は、めんたいマヨという商品の存在は知っていてもどんな食材や料理で使えるかまで想像できる人は限られていると考えました。特にめんたいマヨを普段使わない人たちに向けて、旨みと辛みが効いた「味のめんたいマヨ」だからこそ様々な食材や料理に使えることを伝えたいと考えました。そこでめんたいマヨと相性の良い食材をアイコン化し、マヨネーズを印象づけるロゴタイプとともにパッケージを設計しました。この商品は、サラダに使ったり、食材をソテーしたり、ピリ辛ソースとしてオーブン焼きにも使える、万能な「味のめんたいマヨ」です。
Credit /
Client: Fukuya Co.,Ltd
Art Direction: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)