軍艦島 × デジタル
Gunkanjima (Hashima), registered as a UNESCO World Heritage Site in July 2015 as part of the Sites of Japan’s Meiji Industrial Revolution. The Gunkanjima Digital Museum in Nagasaki City, Nagasaki Prefecture, allows visitors to experience the vibrant life on the island, which once held the record for the highest population density in the world, as well as restricted areas that cannot be seen on landing tours, through giant screens and projection mapping. I was responsible for the art direction and design of the symbol mark and various tools. The symbol mark was created based on the shape of the island, which resembles a battleship, and unified tools were developed.
明治日本の産業革命遺産として2015年7月に世界遺産登録された軍艦島(端島)。長崎県長崎市にある軍艦島デジタルミュージアムは人口密度世界一の活気溢れる島の様子や、上陸ツアーでは見ることのできない立入禁止区域など、巨大スクリーンやプロジェクションマッピングで体感できるミュージアムで、シンボルマークからツール制作のアートディレクション・デザインを担当しました。軍艦島は島が軍艦に見えることから「カタチ」を軸にデジタルを意識したシンボルマークを作成。統一感のあるツールのデザインを展開しました。
Credit /
Client: GUNKANJIMA DIGITAL MUSEUM
Agency: Zero-Ten Co., Ltd.
Creative Direction: Jiro Enomoto (Zero-Ten Co., Ltd.)
Account Executive: Satoshi Kurihara (Zero-Ten Co., Ltd.)
Art Direction & Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)