一歩という「初心」を大切にする創作料理店
The Japanese Restaurant named step to open in Fukuoka for the first time. By unraveling the name “Ippo (means one step)”, we derived some keywords.
・ A Restaurant that listens to the voices of customers.
・ A Restaurant that progresses (grows) step by step, politely and steadily.
・ A Restaurant that values the original intention of one step.
・ The first Restaurant in Fukuoka.
For the letters “Ayumu”, we designed a logotype that gives the impression of “straight and neat from the center with regular rules” like the Restaurant policy.
大分に店舗のある料理店が初めて福岡にオープンする一歩という名前の創作料理店。一歩という名前を紐解くことでいくつかのキーワードを導き出しました。
・お客様の声に歩み寄るお店。
・一歩一歩、丁寧に、確実に進んでいく(成長していく)お店。
・一歩という初心を大切にするお店。
・福岡での一歩目のお店。
「歩」の文字は、お店の方針のように「中心から規則正しい法則でまっすぐに整った印象」を持たせるロゴタイプを設計しました。
Credit /
Client: Ippo
Agency: Zero-Ten
Project Manager: Risa Kato (Zero-Ten)
Art Direction: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Design: Yuika Tokunaga (Zero-Ten)