博多での体験をガイドする
Kawabata Shopping Arcade is the first shopping arcade in Hakata that has more than 130 years of history. It is 400 meters long from the back of Kushida Shrine, the main guard of Hakata, to Nakasu Kawabata Station on the subway, and has a traffic volume of more than 10,000 people a day, combining more than 130 well-established stores and new stores such as Hakata dolls and Hakata famous confections. A lively shopping arcade. This shopping arcade will launch a service that will be more convenient for foreign tourists visiting Fukuoka and Hakata in February 2018. Among them, I created a guide map with information on the mall in English, Korean, Traditional and Simplified characters, and a signboard and poster to be set up inside the arcade.
川端通商店街は、博多で最初に栄えた商店街で、130年以上の歴史があります。博多の総鎮守である櫛田神社の裏から地下鉄の中洲川端駅まで全長400メートルに及び、博多人形や博多銘菓など130軒を超える老舗と新しい店舗が融合する1日1万人以上の通行量ある活気溢れる商店街です。そんな川端通商店街が、福岡・博多を訪れる外国人観光客にとってより便利になるサービスを2018年2月から開始。その中で、英語・韓国語・繁体字・簡体字で商店街情報を掲載したガイドマップと、商店街内に設置する案内看板、ポスターを制作しました。
商店街の入り口=博多体験の入り口
The “Visual Entrance of Kawabata Shopping Arcade” viewed from the Meiji-Dori side was created as a main visual illustration, and the tool itself hoped to become an “entrance to experience Hakata” for foreign tourists. The main color is “blue”, which has a strong Hakata impression, such as the Hakata Gion Yamakasa Festival’s coat.
明治通り側から見た「川端通商店街の入り口」をメインビジュアルのイラストとして作成し、ツール自体が外国人観光客にとって「博多を体験するための入り口」になる願いを込めました。メインカラーは博多祇園山笠の法被など博多の印象が強い「青」を選びました。
Credit /
Client: Kawabata Shopping Arcade
Producer: Youichi Shiraishi (DICE PROJECT)
Art Direction: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Director & Copy: Yoko Gotoh (Monkey Child Products)
Photo: Norihiko Tanaka(Studio Red Star)
Production: DICE PROJECT