いしぬきの、すばらしいところをさがそう、つくろう。みんなの、すばらしいところをさがそう、つくろう。
Let’s find and create the wonderful aspects of everyone.
The project ‘Sato no School 2024’ leverages the resources and opportunities of the village in ‘Atarashisato’ for activities such as crafts, cooking, river play, and observing insects and plants. Diverse guest instructors will provide valuable experiences through programs that utilize their skills. The project aims to explore new values of ‘Atarashisato’ from various perspectives and bring vibrancy to the region. For participating children, it will create summer vacation memories and support the development of essential skills for mental and physical growth, such as sensitivity, imagination, and interpersonal skills.
工作、料理、川遊び、昆虫や植物の観察など、「あたらしさと」の里山の資源と機会を活用し、多彩なゲスト講師がスキルを活かしたプログラムによって、貴重な体験を提供する企画「さとのスクール2024」。多様な人の視点から石貫「あたらしさと」の新しい価値を探索し、地域に賑わいをもたらすことをめざし、参加する子どもたちにとっては、夏休みの思い出づくりとなり、感性や想像力、人間関係力など、心身の成長に欠かせない力の育成支援になることを期待します。
場所を軸にしたビジュアル
The visual for this project tends to focus on the ‘diverse programs’ when organizing information at first glance, but the essential goal of this project is to ‘explore the value of the community and bring vibrancy to it.’ Therefore, we expressed a main visual centered around the location. Additionally, to make it easier for those who are unfamiliar with this event to find interest, we carefully selected from the initially vast amount of text. The flyer and social media banner serve as the ‘gateway to interest and a guide to the website,’ while the website serves the purpose of ‘providing detailed information and reservation functions.’
今回の企画を伝えるビジュアルは、情報整理をすると一見「多彩なプログラム」に目を向けがちであるが、この企画の本質的なゴールは「地域の価値を探索し、賑わいをもたらすこと」から、場所を軸にしたメインビジュアルを表現しました。また、このイベントを知らない方にとって興味の入り口をできるだけ広く入りやすくするために、当初いただいた膨大な文字量を厳選し、「フライヤー・SNSバナー=興味の入り口・ウェブへの誘導」という役割、「ウェブ=詳細と予約機能」という役割で構成しました。
Credit /
Client: ATARASHISATO
Project Owner: Tatsuya Tokunaga
Creative Direction & Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)