人の気持ちや美味しさを「木の葉」で表現するブランド。
I was in charge of the redesign of the brand “FEUILLAGE”, which was born from Morozoff’s long-selling FEUILLAGE. In order to have customers recognize their brand of sweets in the shape of leaves, we have developed a new leaf symbol mark composed of the FEUILLAGE logotype. When thinking about the concept, I researched the origin of the use of “leaves” in the Japanese kanji for “kotoba” and the origin of the use of “leaves” in the Japanese word “postcard”. Then I learned that in the olden days, Japanese people used leaves to represent their hearts. So, with the French tagline, ‘Nos spécialités en forme de feuille, pleines de saveur et d’amour pour vous…’ Together with dci, we worked on everything from the concept to the worldview and colors.
(Products will be sold as limited packages from October 5th to October 18th, 2022 at the Tokyo Station Daimaru event, and from November 2nd at the Ikebukuro Seibu event.)
モロゾフのロングセラーであるファヤージュから生まれたブランド「FEUILLAGE(ファヤージュ)」のリデザインを担当しました。木の葉の形をしたお菓子のブランドとしてお客様により認知していただくため、新たにFEUILLAGEのロゴタイプで構成した木の葉のシンボルマークを開発しました。コンセプトを考えるにあたり、言葉の文字に「葉」が使われている由来、葉書の文字に「葉」が使われている由来などを調べると、かつて木の葉は人の気持ちを伝える役割だったことを知りました。そこで、「Nos spécialités en forme de feuille, pleines de saveur et d’amour pour vous…(木の葉の形をした私たちこだわりの逸品に、美味しさと貴方への想いをこめて。)」というフランス語のタグラインとともに、コンセプトから世界観、色味などをdci様と一緒に整理しながら制作していきました。
(商品は東京駅大丸で2022/10/5〜10/18まで、池袋西武は11/2~催事にて限定パッケージとして発売されます。)
Credit /
Client: Morozoff Ltd.
Creative Direction: Oki Noma (dci)
Art Direction & Design: Daisuke Kobayashi (SUKEDACHI DESIGN)
Special Thanks: TAKUZO YANAGI (YANAGI DESIGN)